Og så blev stemningen pludselig en helt anden...

”Hvad er det lige, der er med hende Hanne?”
”Har du også lagt mærke til det?”
”Det er som om, hun altid holder sig for sig selv.”
"Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal sige til hende"...

… lød den af journalisten totalt opdigtede samtale nede fra kaffeautomaten forleden dag.
Men måske er den alligevel ikke så langt fra virkeligheden.

Der kan være kommet nye kolleger til i din organisation.
I har måske lavet en omstrukturering.
Måske har I nogle afdelinger, der taler forbi hinanden
Eller måske I generelt gerne vil have redskaber til at tage de samtaler, hvor I kommer tættere ind på hinanden - uanset om det er kollegaen fra marketingsafdelingen, medlemmerne af en foreningen eller den sårbare borger eller patient på institutionen.

Jeg tilbyder workshops med fokus på at opbygge relationer gennem historiefortælling. Her bruger jeg hele journalistiske værktøjskasse til at give dig indsigt i, hvordan du får folk til at lytte til dine budskaber, og hvorfor det giver værdi, at vi fortæller vores historier:

Autentiske og nære historier fra vores hverdag. De sjove og de varme historier.
Og de historier, som kan være forklaringen på, hvorfor Hanne helst undgår andre.

Når vi fortæller vores historier, rækker vi ind i hinanden.
Vi lærer empati.
Vi lærer at samarbejde.
Vi får tættere relationer.
Vi forstår hinanden bedre.
Vi bliver mere kreative.
Vi trives bedre.

Og så kan stemningen pludselig blive en helt anden.

Udbytte
I får redskaber til, hvordan man fortæller en god historie I lærer konkrete fortællemodeller.
I lærer om spørgeteknik.
I vil opleve et styrket sammenhold og samarbejde.·     
I vil opleve øget trivsel, arbejdsglæde og tillid i jeres teams og organisation.
I vil blive bedre ambassadører for jeres arbejdsplads.

Som tidligere sportsjournalist elsker jeg at bruge termer fra sportens verden, så du risikerer at rende ind i anekdoter om Michael Laudrup, videoklip med Cecilie Uttrup og øvelser, hvor man laver en start 11' er. Jeg giver altid konkrete eksempler på, hvad gode historier indeholder, og hvordan man får folk til at lytte.

En workshop kræver mindst tre timer, men gerne en eller flere dage. Det giver mere tid til læring, øvelser, feedback, så I er bedre rustede til at implementere værktøjerne i jeres dagligdag.

Det hele bliver naturligvis skræddersyet til jeres behov.
Tøv ikke med at kontakte mig, hvis du har uddybende spørgsmål eller specifikke ønsker til indholdet.

Kontakt mig

Skriv, ring eller lad os mødes over en god kop kaffe...

send mig en mail