Og så blev stemningen pludselig en helt anden...

"De er sikkert søde nok, dem fra mit arbejde, men jeg har intet til fælles med dem."
"Jeg gider ikke den der morgenmadsordning - jeg har travlt nok i forvejen."
"Jeg aner ikke, hvad dem ovre fra økonomi hedder."
"Jeg orker ikke at skulle samarbejde med dem ovre fra markering."
"Jeg har simpelthen ikke tid til at stå og sludre ved kaffeautomaten.
"

Der kan være mange gode grunde til, at vi ikke er tætte med vores kolleger eller medarbejdere.
Travlhed. Arbejdspres. Målinger og konkurrence. Utryghed. Professionel distance.
Eller måske fordi kemien ikke er der, lige ved første øjekast.

Faktum er bare, at gode kolleger og meningsfulde relationer er langt vigtigere end eksempelvis en god løn og fleksible arbejdsvilkår, når det handler om trivslen og trygheden på din arbejdsplads.
Og netop meningsfyldte relationer opstår, når vi fortæller historier.

Jeg tilbyder workshops med fokus på at opbygge relationer gennem historiefortælling.

Her bruger jeg hele min journalistiske værktøjskasse til at give dig indsigt i, hvordan vi med autentiske og nære historier om os selv og vores hverdag rækker ind i hinanden.
Her dropper vi de polerede facader, fine floskler og overflødigt ordgylle.

For det har aldrig været vigtigere at vise, hvem vi er som mennesker.
Det har aldrig været vigtigere at skabe bånd mellem mennesker.
Også på din arbejdsplads.  

Og så kan stemningen pludselig blive en helt anden.

Udbytte
I får redskaber til, hvordan man fortæller en god historie
I lærer konkrete fortællemodeller.
I lærer om spørgeteknik.
I vil opleve et styrket sammenhold og samarbejde.·     
I vil opleve øget trivsel, arbejdsglæde og tillid i jeres teams og organisation.
I vil blive bedre ambassadører for jeres arbejdsplads.

Som tidligere sportsjournalist elsker jeg at bruge termer fra sportens verden, så du risikerer at rende ind i anekdoter om Michael Laudrup, videoklip med Cecilie Uttrup og øvelser, hvor man laver en start 11' er. Jeg giver altid konkrete eksempler på, hvad gode historier indeholder, og hvordan man får folk til at lytte.

En workshop kræver mindst tre timer, men gerne en eller flere dage. Det giver mere tid til læring, øvelser, feedback, så I er bedre rustede til at implementere værktøjerne i jeres dagligdag.

Det hele bliver naturligvis skræddersyet til jeres behov.
Tøv ikke med at kontakte mig, hvis du har uddybende spørgsmål eller specifikke ønsker til indholdet.

Kontakt mig

Skriv, ring eller lad os mødes over en god kop kaffe...

send mig en mail